En ny rutine

Nå, jeg har ikke lige fået efterlevet mit mål om, at jeg gerne vil begynde at skrive mindst 2 indlæg om ugen, men det skal nok komme. Tilgengæld er jeg begyndt på noget andet, som jeg håber, også kan blive en del af min ugentlige rutine, og tro det eller ej… det er træning! Jeg er simpelthen begyndt at træne, det er rimelig vildt for mig, for træning har aldrig været noget, jeg har nydt, og det er det stadig ikke, men motivationen for at træne, kan jeg pludselig mærke.

Jeg tror motivationen og lysten til at begynde at træne, kommer sig af, at jeg endelig har fået det bedre igen. Den værste angst har lagt sig, jeg har lagt denne dårlige sommer bag mig, og min angst-medicin virker nu, som den skal. Jeg begynder til psykolog idag og jeg føler jeg er ved, at have et overblik igen, en hverdag igen, som ikke går på at skulle overleve, men på at skulle leve. Det er lige netop dét, medicinen er med til at gøre for mig, den fjerner den værste angst, så jeg ikke kun føler, jeg skal overleve hver dag, men kan leve hver dag.

Jeg er også heldig ikke at have slemme bivirkninger ved medicinen, men jeg har én bivirkning, som jeg først er begyndt at kigge ordentlig på, efter jeg måtte smide håndklædet i ringen og begynde på min angst-medicin igen. Jeg har fået et langsommere stofskifte, mere appetit og tager dermed lettere på i vægt. Det er noget nyt for mig, jeg har hele mit liv været ret slank, og jeg har ikke skulle tænke over træning eller hvad jeg spiser. Men efter jeg startede på min angst-medicin første gang, begyndte jeg ret hurtigt at tage på, lige nøjagtig 13 kg. på halvandet år. Det har faktisk ikke irriteret mig meget, men alligevel med undtagelse af én ting, at der er meget af mit tøj, jeg ikke kan passe mere, det er irriterende. Jeg har også lige skulle vænne mig til at se min krop på en anden måde, det har været lidt underligt, indrømmer jeg gerne, men sådan er det jo ofte med forandringer. Men men men – hovedårsagen til den nyopstartede træning er, at jeg vil begynde at leve lidt sundere, jeg vil gerne behandle min krop godt, det fortjener den, virkelig, jeg har så meget kærlighed til min krop og jeg skal huske at passe på den.

Med mit job som studiesekretær, sidder jeg meget ned hele dagen, så at jeg får motioneret et par gange om ugen, vil være rigtig godt for mig. Derudover må jeg også tænke på, at jeg er 25 år og jeg vil gerne fortsætte med at have det dejligt i min krop uden rygsmerter eller andet dårligt. Jeg har b.la. en iskiasnerve i ballen, som til tider kan sætte sig fast, men træning hjælper med, at den bliver, hvor den skal. Jeg skal også have styrket mine rygmuskler, fordi jeg har en hypermobil rygsøjle og lænd.

Så der er lidt forskellige grunde til denne nye rutine, det er en ret spændende proces, måske kan jeg blive sådan en, der faktisk nyder at træne, men det tvivler jeg nu på.

Jeg har et rigtig godt tip, som jeg fik af min veninde, og som jeg nu vil give videre. Sæt en serie på når du træner, tiden går meget hurtigere! Jeg ser “Keeping up with the Kardashians”, det er tilpas underholdende til, at jeg får fokus væk fra det hårde i træningen og jeg glemmer at kigge på uret 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *